Зашлюбини Бога з МарієюНаречений і Наречена – Божа любов проникає любов людськуІсус Христос присутній в подружній єдностіНа варті подружжя |
СЕКС, ЯКОГО НЕ ЗНАЄТЕІсус Христос присутній в подружній єдності
Багато людей, які уклали таїнство подружжя ніколи між собою не розмовляють про свої пошуки Бога, досвідчення зустрічі з Ним. Ніколи разом не моляться, деякі навіть не ходять на недільну Євхаристію, а тим більше на ділення Святим Письмом (Божим Словом) чи мудрістю релігійної літератури… Подружжя не переживається на рівні віри – відносин до Бога, і тим самим на рівні таїнства. Християнське життя подружжя – це не лише молитва, розмови про Бога, участь у недільній Літургії. Ісус Христос приходить до подружжя не лише тоді, коли про Нього говорять або до Нього моляться, але й тоді, коли розмовляють одне з одним про всі справи свого спільного життя, навіть, коли сваряться. Багато подружніх сварок дуже потрібні і творчі. Серйозне сприйняття інформації про присутність Бога в подружньому зв’язку означає, що Ісус Христос може приходити до подружньої пари навіть тоді, коли дружина робить каву втомленому чоловікові і цим жестом виражає турботу і любов до нього, а отже, виражає свою єдність з ним. Завдяки звичайному способу виражання любові дружина стається святою – близькою Бога. Подібно відбувається й з чоловіком. Коли він, помічаючи втому дружини, виносить сміття, то цей прозаїчний домашній обов’язок, який є виразом його любові до дружини, стає для нього освячуючим. Прикликає самого Бога. Ісус Христос приходить до подружжя також і тоді, коли чоловік і жінка ніжно пригортаються, цілують одне одного, пестять, займаються сексом. Таким чином і їх розбуджені тіла беруть участь в таємниці любові Бога, вкритого в людських тілах. Під час обдаровування одне одного приємністю Господь Бог присутній між ними і то на міці таїнства подружжя, яке освячує їх інтимні відносини. Отож, християнське подружжя може таким чином жити з Христом, коли разом моляться, розмовляють, допомагають одне одному, виявляють одне одному ніжність, пестять одне одного і займаються сексом. "Християнське подружжя, як всі таїнства (…) саме в собі є актом літургічного прославлення Бога в Ісусі Христі і в Церкві: здійснюючи це таїнство, християнське подружжя виражає Богу свою вдячність за уділений їм величний дар, яким є те, що в своєму подружньому і родинному житті можуть переживати любов самого Бога до людей і любов Ісуса Христа до Церкви, Його нареченої"[1]. Таким чином реалізоване таїнство подружжя є дорогою до святості! Усвідомлення цього зумовлює, що "все подружнє життя виповнюється виміром святості, а не лише якісь його вибрані епізоди. Все, що робить віруюча людина, повинно бути святим; тим більше, коли це чинять двоє – зв’язані сакраментальним подружнім вузлом"[2]. Якщо люди покликані до освячення себе в подружжі, то це означає, що для осягнення святості необхідним є "все, що дозволяє виражати, зміцнювати й поглиблювати взаємну єдність подружньої пари. Цим, отже, буде і спосіб розподілу щоденних домашніх обов’язків, і спосіб переживання еротичного виміру любові, і спільне „марнування часу” за чаєм, і спільна молитва"[3].
У Церкві існує духовність подружжя, яка відрізняється від священицької чи чернечої духовності. Ця духовність вчить творчого розвивання подружньої єдності і неустанного піклування про неї. Конкретно реалізується вона шляхом турботи в подружжі про три домашні вівтарі:
Символами цих трьох вимірів зустрічі одружених одне з одним і з Богом є домашня капличка, стіл в їдальні і подружнє ложе. Християнське подружжя оточує подружнє ложе особливою пошаною. Готує окрему кімнату для інтимного целебрування подружнього акту. Вміщує в ній ложе настільки широке, щоб уможливлювало комфортне переживання цієї незвичайної миті. [1] Йоан Павло ІІ, Апостольська адгортація Familiaris consortio. Про завдання християнської сім’ї в сучасному, 56. [2] Z. Nosowski, Parami do nieba: małżeńska droga świętości, Warszawa 2004, с. 158. [3] Там само, с. 160. Роздрукувати |
|