Ukraine English Russia Poland
Зашлюбини Бога з МарієюНаречений і Наречена – Божа любов проникає любов людськуІсус Христос присутній в подружній єдностіНа варті подружжя

СЕКС, ЯКОГО НЕ ЗНАЄТЕ

На варті подружжя

 


У даній коротенькій статті хочемо однозначно і чітко висловити позицію Католицької Церкви щодо гомосексуальної поведінки, а тим більше – щодо правової легалізації гомосексуальних зв’язків.

Сьогодні вже і в нашому суспільстві все більшого розголосу набирає питання щодо легалізації (в тій чи іншій формі) одностатевих союзів. Все ширше обговорюється законодавча інтеграція гомосексуальної орієнтації і поведінки, яка з неї випливає, в межах постійного партнерського союзу осіб однієї статі. Обґрунтовується це тим, що метою людської сексуальності є не тільки народження дітей, але й взаємодарування осіб один одному в любові. Подібна аргументація стає підставою зокрема для правового визнання партнерських союзів як повноцінного подружжя між особами однієї статі.

Католицька Церква неустанно навчає[1], що обов'язкова повага до осіб із гомосексуальною схильністю жодним чином не може провадити до схвалення гомосексуальної поведінки або до легалізації гомосексуальних зв'язків. Загальне благо вимагає, щоб законодавство визнавало, підтримувало і захищало інститут подружжя як основу сім'ї – першої клітинки суспільства. Саме заснована на подружжі сім'я забезпечує існування і майбутнє суспільства[2].

Подружжя не є абиякими стосунками між особами. Сам Бог є Творцем цього союзу, наділеного різними благами і цілями[3]. Подружжя є святим, тоді як гомосексуальні зв’язки суперечать природному моральному закону, оскільки виключають із статевого акту дар життя. Вони не є результатом справжньої чуттєвої та сексуальної взаємодоповнюваності. У світлі християнського розуміння подружжя, така практика за жодних обставин не може бути схвалена. У гомосексуальних зв'язках повністю відсутні біологічні та антропологічні елементи подружжя і сім'ї, які б могли бути раціональним підґрунтям для легалізації таких союзів. Вони не здатні належним чином сприяти дітонародженню та продовженню людського роду[4].

Правове визнання таких союзів як легальних інститутів або зрівняння їх у правах з подружжям означало б схвалення внутрішньо невпорядкованої поведінки, створення з них моделі для сучасного суспільства, що в результаті призвело б до втрати фундаментальних цінностей і значення інституту подружжя, які належать до спільної спадщини людства. Церква не може не захищати ці цінності заради блага людей і суспільства в цілому[5].

 


„І сотворив Бог людину на свій образ;

 

на Божий образ сотворив її; чоловіком і жінкою сотворив їх.

 

І благословив їх Бог і сказав їм:

 

«Будьте плідні й множтеся і наповняйте землю...»”

 

Бут 1,27-28.



Всі ми повинні зараз бути на варті цінностей подружжя! Особливо політики-християни (католики) мають особливий обов'язок протидіяти легалізації гомосексуальних союзів відповідно до своєї відповідальності як політиків. Законодавець-християнин (католик) має моральний обов'язок чітко і публічно висловити свою позицію. Голосувати за закон, який настільки шкідливий для спільного блага, є вкрай неморально. Політик повинен протистояти йому всіма можливими для нього способами і виявляти свою незгоду: свідчити правду є його обов'язком[6].


бр. д-р Роман ПОП OFMCap


Р. ПОП, На варті подружжя, "Благовісник" №3(352) червень – липень 2023, с. 4-5.

 



[1] Пор. Катехизм Католицької Церкви, пп. 2357-2359, 2396; Конгрегація Доктрини Віри, Декларація Persona humana (29.12.1975), п. 8; Конгрегація Доктрини Віри, Лист до єпископів Католицької Церкви про душпастирство гомосексуальних осіб (01.10.1986); Конгрегація Доктрини Віри, Деякі міркування щодо відповіді на законодавчі пропозиції щодо недискримінації гомосексуальних осіб, (24.07.1992); Папська рада у справах сім’ї, Лист до Глав Єпископських Конференцій Європи щодо резолюції Європейського Парламенту щодо гомосексуальних пар (25.03.1994); Папська рада у справах сім’ї, Сім’я, подружжя та фактичні союзи (26.07.2000), п. 23.

[2] Пор. Конгрегація Доктрини Віри, Міркування щодо пропозицій юридичного визнання союзів між гомосексуальними особами (03.06.2003), п. 8.

[3] Пор. II Ватиканський Собор, Душпастирська конституція про Церкву в сучасному світі Gaudium et spes, п. 48.

[4] Пор. Катехизм Католицької Церкви, п. 2357; Конгрегація Доктрини Віри, Міркування щодо пропозицій юридичного визнання союзів між гомосексуальними особами (03.06.2003), пп. 2, 4, 7.

[5] Пор. Там само, п. 11.

[6] Пор. Там само, п. 10.

 

 

 

На початок

  Роздрукувати